nu ma incurca gandurile celorlalti.....

22 dec. 2009


exista oameni pe care ii vezi la televizor si te lasa cu gura cascata. sorbi tot ce spun, vrei sa ii asculti doar pe ei, pana si un fosnait al unei pungi de plastic il percepi ca pe un sunet de supersonic. vrei sa il auzi doar pe el, sa te bucuri de tot ce spune. in romania personaje de acest gen sunt din ce in ce mai rare. insa nu vreau sa vorbesc despre asta. m-am incarcat azi sufleteste la o emisune a lui ciutacu cu grigore lese. maestrul grigore lese. e impresionat. are o simplitate tulburatoare, vorbele sale sunt unse cu miere. te ating, te mangaiei usor, trec de bariera si intra in tine. in minte, in suflet. it tot. chiar daca ciutacu a fost negativist si prapastios pe tot parcursul emisiunii grigore lese a dat un exemplu de intelepciune, modestie dar a arata ca in romania asta de rahat pe care toti o injuram astia 20 de ani de la revolutie au dus si la lucruri bune. "ma bucur ca pot sa cant, ca ma pot exprima, ca nu imi mai este frica. daca este sa adun sunt pe PLUS" cat de frumos este acest "sunt pe PLUS". cat de curat, cat de simplu, cat de modest, cat de inteligent spus. lese este unul dintre oamenii mei de suflet, este cea mai mare pe care o are romania la ora actuala. si nu este nicio exagerare. citeam un interviu cu maestru grigore lese care spunea: "am o alta viata de zece ani, privesc lumea altfel. am inlaturat oamenii care ma incarcau negativ. am ales un singur lucru si traiesc numai pentru el: muzica". maestru a vorbit despre caderea in penibil a colindelor. din luna noiembrie peste tot auzi colinde. sarbatoarea asta a craciunului s-a banalizat, s-a comercializat la maximum. "cantarile de acum se fac cu saxofoane, tambale. nu mai este nimic neaos, natural, populat. eu am doar fluierul cu mine. este este instrumentul divin pentru colinde. exista copii care fac spectacole, canta colinde. copii nu au ce cauta pe scena. ei trebuie sa se bucure de copiarie, sa se joace cu masninutele sau papusile. ascult "o ce veste minunata" cu 20 de zile inainte de craciun. colinda asta magica se canta o singura zi pe an. de craciun".....

va las sa ascultati  "O, moarte ce ti-as plati..."

grigore lese- O, moarte ce ti-as plati...
Asculta mai multe audio Muzica

0 comentarii: