The best films of the decade:

14 dec. 2009


The Times a facut un Top 40 al celor mai bune filme din ultimii 10 ani. e greu cand vezi un top sa fii 100% de acord cu el. e o chestie subiectiva. asta e topul si o sa comentez doar la filmele pe care le-am vazut:
1 In The Mood For Love (2000) - Wong Kar-Wai - un film genial
2 Mulholland Drive (2001) - David Lynch - mi-a placut filmul dar parca e prea sus in top
3 Master and Commander (2003) - un film la care m-am plictisit enorm, habar  nu am ce cauta in top
4 The Lives of Others (2006)
5 Gladiator (2000) - un film facut impecabil de Ridley Scott. mi-a ramas in minte imaginea cu crowe a carui nevasta si copil sfarsesc tragic
6 No Country for Old Men (2007) - impresionant filmul fratilor coen. iar rolul facut de bardem este teribil
7 United 93 (2006)
8 Man on Wire (2008)
9 Code Unknown (2000)
10 Hidden (2005) - Caché - Michael Haneke - un film tulburator
13 There Will Be Blood (2007) - este o capodopera, unul dintre oamenii mei de suflet, Daniel Day-Lewis, face un rol impresionant.
15 Elephant (2003) - filmul lui Gus Van Sant este realitatea pura. copii, scoala, furie, arme, crima.
17 Le Scaphandre et le papillon (2007) - este unul dintre filmele preferate. povestea este naucitoare si nu are cum sa nu te miste. cum sa faci totul doar cu un ochi si cu mintea....
21 Little Miss Sunshine (2006) - superb
27 Lost in Translation (2003) - Sofia Coppola - despre filmul asta pot sa scriu un text de 500.000 de semne. este filmul meu preferat si l-am vazut de foarte multe ori. povestea este atat de frumos pusa pe tapet de fiica lui coppola incat nu ai cum sa nu te gandesti ca parca ai vrea sa joci si tu in filmul asta. este un film de imagine, de culoare, de contraste, de trairi, de sentimente, de realitate, de probleme, de tot...
28 The Death of Mr Lazarescu (2005) - filmul lui cristi puiu vorbeste despre o drama care la 20 de ani de la revolutie este mai actuala ca niciodata. fiscuteanu isi joaca rolul vietii. intre timp el chiar i-a urmat drumul domnului lazarescu...
29 Waltz with Bashir (2008) - atat
32 Pan’s Labyrinth (2006) - un film marca Guillermo del Toro, un film incredibil de curat si frumos
34 Persepolis (2007) - o animatie superba
37 O Brother, Where Art Thou? (2000) - un alt "produs" coen plin de umor si cu un clooney bestial

0 comentarii: