Teatrul de joi cu peripetii!

8 ian. 2010


e clar saptamana teatrului si mai exact saptamana adriana trandafir. am vazut aseara "dragostea dureaza 3 ani" si azi am fost la "Ma mut la mama" tot cu adriana trandafir. cum am ajuns si azi la teatru? simplu. m-am uitat pe port.ro sa vedem ce se joaca. si am gasit piesa asta "Ma mut la mama!". mai erau si alte variante dar asta ne-a atras cel mai mult. piesa e cu adriana trandafir si gabriel fatu (pe omul asta l-am vazut in "iubire confort 2" unde a facut un rol foarte bun). zic uite ce bine ca e la 7 seara (deja era 6:20) si e la sala dalles. citisem ca piesa se joaca la Centrul Cultural Nicolae Balcescu si ma gandeam ca e pe bulevardul balcescu. teapa. era pe strada "11 iunie" unde e si Fabrica. ajungem acolo in 10 minute. o casa pe 2 nivele. am intrat in curte, am deschis o usa si ne-a intampinat o doamna in varsta care era la o masuta cu niste foi de hartie in mana. aveti invitatii? nu. atunci aveti rezervare? nu. femeia ne zice ca trebuie sa mai asteptam si ca daca nu vin toti invitatii poate avem si noi o sansa. era avanpremiera, nu se vindeau bilete...ne asezam langa un perete pe care era atarnata o colivie in care era un papagal. exact ce am fost si eu pentru ca nu mi-a trecut prin cap sa zic ca avem invitatii....pe usa intrau multi oameni si doamna intreba daca sunt invitati. logic ca toata lumea spunea da si urcau pe o scara interioara direct spre sala de spectacol. cand am vazut care e mersul m-am dus la doamna de la masa si i-am spus ca vreau sa vorbesc cu adriana trandafir si unde are cabina. mi-a spus ca nu se poate ca era 7 fara cateva minute. eram hotarat sa merg pana la cabina si sa ii spun ca vreau si noi sa vedem piesa asta pentru ca o admiram mult. ca putem sa stam si pe lampa numai sa intram. doamna de la intrare a facut pasul inapoi si am simtit ca pot ataca. i-am spus ca sunt de la televiziune ca am fost sa o vedem si cu o seara in urma la laptarie, ca nu stiam ca e pe baza de invitatii verbale....si pac minunea s-a produs. doamna a spus ca de ce nu am zis asa de la inceput si ne-a lasat sa intram in sala. am gasit rapid scaune si totul a fost ok.

"Ma mut la mama" este povestea a doi frati pe la 30 de ani care au dat de belea in relatiile pe care le au - cel mic ( casatorit, 2 copii - crede ca nevasta il inseala cu un prezentator TV pe care unul dintre copii il arata cu degetul si spune ca este "tati) cel mare ( a gasit-o pe iubita sa in pat cu alta femeie - ambele goale) si se decid sa se muta inapoi la mama lor, vaduva dupa decesul sotului. si de aici incepe beleaua, pentru ca mami traieste viata din plin si are si ea un iubit care pe deasupra mai este si student la psihologie. odata cu aparitia celor 2 baiet in casa apar si conflictele. cine sta in dormitor? care doarme pe canapea? de ce mama il dadaceste doar pe cel mare? si asta nu e singura problema: iubitul mamei devine cel mai interesant subiect in casa. cum adica mama are un iubit? pai mama este mama si atat. mama insa inainte de toate este si femeie. si asta e cam greu de digerat de cei doi frati. pana la urma ajung la concluzia ca si mama are dreptul la fericire si cei doi sunt gata sa il cunoasca pe iubitul mamei. studentul la psihologie la varsta de doar 60 de ani.


"Ma mut la mama" este o comedie si o poveste trista in acelasi timp. o felie de viata. dramele prin care trec cei doi frati in noile lor familii, drama mamei care si-a crescut copii facand curat in casele oamenilor in timp ce pustii erau la scoala. bucuria de a trai fiecare clipa la intensitate maxima, idealul de familie fericita din filmele americane, lungul drum spre perfectiune, rateurile pe care le dai in viata, multele rasturnari de situatie, lupta surda intre personaje care este detinatorul adevarului absolut si demonstratia pe care o face experimetata mama care cu rabdare, toleranta, dragoste dar si discutii contradictorii care par sa nu se mai termine reuseste prin umor sa rezolve toate problemele, face din "Ma mut la mama" o comedie perfecta.

PS am avut si o surpriza placuta: prima data cand o vad pe monica columbeanu la o piesa de teatru :)

PS 2 regia: Gelu Colceag, cu: Adriana Trandafir, Gabriel Fatu, Andreas Petresc

0 comentarii: