Dependenti de brand

10 nov. 2009


lumea in care traim a facut din noi niste vanatori de branduri. mananc de la mc, jeansi imi cumpar de levis, pantofi sport de la converse, tricouri de la diesel, camasi de la paul smith, sapca adidas, sort nike, parfum Victor & Rolf, ceas tissot, curea D&G, schiuri salomon, telefon nokia, abonament orange, intru pe mess, pc-ul e hp, beau leffe bruna, folosesc durex, ma spal pe cap cu loreal, pe maini cu dove, pe corp cu gel Lolita Lempicka, pe dinti cu colgate, sosete adidas, chiloti de la h&m, beau pepsi, conduci un mini cooper, fumez cohiba.....suntem sclavii brandurilor. ne uitam la eticheta. asta e primul instinct sa vedem ce scrie pe eticheta de la gat. suntem dependenti, creierul ne-a fost spalat incet, incet. ne facem fani ai brandurilor, intram in fan club bmw, ne punem autocolant cu nike pe masina, umblam cu geaca fake de la adidas doar ca pe spate scrie ABIBAS....suntem pierduti

4 comentarii:

Pew Pew Pew spunea...

Oarecum din intamplare am ajuns pe aici, si ochii mi s-au proptit in postul acesta.

"Lumea in care traiesti" este fix lumea pe care o alegi. Traim in niste vremuri in care accesul la informatie nu a fost niciodata mai facil; in care se accepta o varietate a comportamentelor (sociale, personale, de vestimentatie si interese) aproape fara limite; poti ajunge in orice colt al planetei in mai putin de 24 de ore; te poti muta cu totul oriunde iti doreste tie inima; iti poti trai viata EXACT asa cum iti doresti sa o traiesti.

Si tu vii si plangi ca suntem sclavii brandurilor.

...

Suntem sclavii celorlalti eventual, ai imaginii pe care ne dorim ca ceilalti sa si-o faca despre noi. O prostie, zic eu, insa fiecare cu a masii, cum ar veni.

Nu confunda insa ceea ce lumea iti ofera cu ceea ce alegi tu din acea oferta.

otrava spunea...

ai dreptata accesul la info este facil, poate prea facil si poate informatia este prea multa. asta se vede in special la pusti. au tot ce vor. tu nu esti sclavul imaginii? tu mergi gol pe strada? tu ce ai ales? de ce traiesti in romania daca in 24 de ore poti ajunge unde vrei? iti place romania asa mult?

Pew Pew Pew spunea...

:) Gresesti in presupunerile tale.

Am plecat din Romania acum ceva timp. Nu sunt sclavul imaginii.

Revenind la pusti si la ceea ce spui tu despre ei, vad din nou meteahna care m-a facut sa postez prima oara - si anume externalizarea vinii inspre un "dom'le, asa stau lucrurile!" - nimeni nu este vinovat, pur si simplu "asa se-ntampla".

Pustii aia - au parinti. Parintii sunt cei care ii cresc, nu informatia la care au acces. Pustimea romaneasca de azi are forma pe care o are pentru ca generatiile de dinainte ei sunt formate, in mare parte, din imbecili la fel de pierduti in viata ca un pusti de 4 ani cu o bicicleta cu rotile dezumflate.

Eu am ales sa imi traiesc viata asa cum imi doresc. Acum, astea sunt cuvinte mari si recunosc ca nu intotdeauna reusesc (sau vreau) sa o si fac. Sunt om - am frici, momente de lasitate, sufar de lene cronica, ratez constant padurea din cauza copacilor, si asa mai departe.

Insa, sunt constient ca tot ceea ce fac este o ALEGERE (ca de aia am cap pe umeri, sa il folosesc, nu doar drept pavaza sa nu-mi ploua in gat).

Si atunci, nu ma simt comfortabil sa declam ca "sunt sclavul brandurilor!" sau orice alt fel de renuntare la abilitatea asta de alegere; si imi pare ca si ceilalti ar trebui sa fie sinceri cu ei insisi si sa realizeze ca nimeni nu ii forteaza sa faca nimic. Ci EI aleg. Asta, sau ailalta. Sau ailalta, sau ailalta, sau ailalta (ca tot traim in timpurile noastre, atat de pline de lucruri variate).

Cam atat.

otrava spunea...

asa se explica. ai plecat din romania si bine ai facut. ai dreptate. insa in romania asta valorile nu sunt apreciate, nu sunt mediatizate, pustii nu stiu care le sunt adevaratii idoli, nu stiu ce sa urmeze, pe cine sa asculte. nu stiu ce pasi trebuie facuti, nu stiu sa aleaga. nici nu au de unde. pentu ca valorile sunt in ultimul rand, nu se vad. in fata stau doar idolii de carton, nonvalorile. ai facut bine ca ai plecat din tara asta. romania este tara jeepurilor, a manelelor, a prostului gust, a amaraciunii.