Ploaia din mine!

5 oct. 2007


asculta-ma cum ascultam ploaia, nici prea atenta, nici distrata, pasii usori, picurati, apa care este aer, aer care este timp, ziua ezita sa plece, noaptea nu a venit inca, chipuri ale cetii la colţul strazii, chipuri ale timpului la coltul acestei fraze, asculta-ma cum ascultam ploaia, fara sa asculti, asculta-ma vorbind cu ochii deschisi spre inauntru, adormita, cu toate simturile treze, ploaie, pasii usori, rumoare de silabe, apa si aer, cuvinte fara greutate: ceea ce am fost, ceea ce sunt, zilele si anii, aceasta clipa, timp fara greutate, apasare enorma, asculta-ma cum ascultam ploaia, asfaltul umed luceste, ceata se ridica si merge, noaptea se deschide si ma priveste: esti tu si silueta ta de vant, tu si chipul tau de noapte, tu si parul tau, fulger lent, traversezi strada si-mi intri sub frunte, pasii de apa pe pleoapele mele, asculta-ma cum ascultam ploaia, asfaltul luceste, traversezi strada, este ceata hoinarind prin noapte, este noaptea dormind in patul tau, este hula respiratiei tale, degetele tale de apa imi umezesc fruntea, degetele tale de foc imi ard ochii, degetele tale de aer deschid pleoapele timpului, naluca de aparitii şi invieri, asculta-ma cum ascultam ploaia, anii trec, clipele revin, auzi pasii din camera vecina? nici aici, nici acolo: asculta-i intr-un alt timp care este clipa asta, asculta pasii timpului inventator de locuri fara greutate sau spaţiu, asculta ploaia fugind pe terasa, noaptea crescand sub arbori, un fulger si-a facut cuibul intre foi. incerta gradina in deriva intra, umbra ta imi acopera pagina. octavio paz

1 comentarii:

nikosita spunea...

am stat si eu la fantana asta si am facut poze :) nice blog btw