NY Times numai pe net!

9 feb. 2007


Felix avea mare dreptate, internetul e viitorul. Si eu cred ca asa e dar imi vine greu sa ma obisnuiesc cu ideea ca o sa vina o vreme in care la chiosc nu o sa mai fie ziare, oricum nu e mare drama ca le cumpara Felix pe toate dimineata. Insa faza cu ziare doar pe net mi se pare incredibila. Dar adevarata. Arthur Sulzberger, proprietarul celui mai respectat ziar din lume,nu se teme daca in cinci ani publicatia nu va mai fi tiparita. Sulzberger e din ce in ce mai incantat de evolutia versiunii electronice a ziarului. Intr-un interviu in exclusivitate acordat publicatiei israeliene „Haaretz”, cu ocazia Forumului Economic Mondial de la Davos - Sulzberger arunca bomba „Chiar nu stiu daca o sa tiparim „NY Times” peste cinci ani si stii ce? Chiar nu-mi pasa. Internetul e un mediu minunat pentru noi si suntem lideri acolo”, spune Sulzberger despre potentialul on-line al publicatiei. De asemenea, el crede ca retelele de publicitate on-line ale ziarelor ofera sansa unor castiguri apropiate de cele din print prin reducerea costurilor legate de tiparire si distributie. „New York Times” a semnat deja un contract cu gigantul IT Microsoft pentru distribuirea electronica a ziarului printr-un software numit Times Reader. Circulatia ziarelor la nivel global a crescut in 2005, iar numarul de publicatii din lume a depasit 10.000 pentru prima oara in istorie, conform datelor furnizate de Asociatia Mondiala a Ziarelor (WAN). „Internetul e un mediu minunat pentru noi”. Cifrele inregistrate de pagina web nytimes.com confirma entuziasmul lui Sulzberger deoarece audienta nytimes.com s-a dublat pana la 1,5 milioane vizitatori pe zi. Publicatia mai are 1,1 milioane de abonati la editia tiparita. „NY Times” este intr-o calatorie care se va termina in ziua in care compania decide sa nu mai tipareasca ziarul. Acea zi va marca sfarsitul unei tranzitii”, mai spune el. Conform lui Sulzberger, grupurile media pot sa-si dezvolte o retea de advertising on-line si, deoarece publicitatea pe internet nu necesita cerneala, hartie si distributie, ar putea sa castige aceiasi bani, chiar daca vor avea venituri publicitare mai mici. Problema costurilor acestei tranzitii nu-l ingrijoreaza pe mogulul media: „Printul va fi intotdeauna mult mai scump. Ultima data cand am facut o investitie majora in zona editiei tiparite ne-a costat nu mai putin de un miliard de dolari. Costurile pentru dezvoltarea unui site nu se apropie de magnitudinea asta”. In ciuda pesimismului general in ceea ce priveste viitorul presei scrise, tirajele publicatiilor au crescut cu 2,36a in 2005, in timp ce titlurile noi sunt lansate la o rata remarcabila, potrivit Asociatiei Mondiale a Ziarelor (WAN). In 2005, ultimul an pentru care sunt disponibile date despre tiraje, 450 de milioane de copii au fost vandute zilnic, la nivel global. Numarul total de ziare cu pret de coperta din lume a sarit, pentru prima oara, de pragul de 10.000, pana la 10.104, cu 13a mai mult decat in 2001, cand existau 8.930 de titluri.

4 comentarii:

KontaKinte spunea...

incet incet internetul asta imi ia mintile.nu numai ca citesc numai pe net,dar si foot tot acolo.cred ca stii stimate otrava cum sa footi pe net.bombele alea de femei niciodata nu te refuza.poti sa faci ce vrei cu ele.in special imi plac site-urile cu granny,oldies si milf.imi place pielea creata care atarna pe o femeie.

KontaKinte spunea...

apropo de felix.este vorba de felix ...motanul?

GIOVA spunea...

In viata tre sa faci alegeri si baiatul asta de la NYTimes a ales sa fie lider. La noi exista lideri, cum e Felix, care vrea sa fie cu un pas inaintea tuturor si oameni care dau in capul lor Copy/Paste si vor sa castige. O inovatie e riscanta, dar iti aduce castiguri. Un copy/paste nu-ti aduce nimic, poate doar ridicol. Si daca totul va fi pe net, tv, radio (jur ca am scris "radoi" dintr-o obisnuinta tampita:))), ziare...asta e. Sa fie la mai mare!

otrava spunea...

ai mare dreptate. el si mosu au facut ceva. si mi se pare tare ca au existat si momente in care ei au disctat ce si cum. tare sa nu il dai pe ioan becali la tv cand era pe val. au facut ceva. altfel de stiri, caterinca, pasarici, nu minutul si scorul in care se da gol. oamenii sunt mari. si altii incearca sa ii copieze. e greu. pt ca sunt pe primul loc si trag sa ramana aici. tot timpul pleaca de dimineata cu ideea sa faca super treaba. sa ii bata din nou pe toti. asa e si pustiul asta evreu care o arde golaneste pe net cu ny times. oameni adevarati. (tare faza cu radoi)