Made in Romania!

15 feb. 2007


E o seara trista in care mi-am dat seama ca suntem prea mici. Neputinta cred ca a fost inventata de un roman. Imi pare rau ca de multe ori nu avem oua. Nu putem sa ne batem de la egal la egal cu granzii. Avem o mentalitate de rahat, limitati, fara sclipiri, fara ambitie... Mergem de multe ori pe principiul "daca e sa iasa iese daca nu, nu". Ne multumim cu putin si nu avem modele. Pustii nu stiu care dintre oamenii care apar la televizor pot sa fie luati ca model. E un gol imens. De ce multi se imbraca prost, de ce sunt luati ca modele oameni care isi etaleaza opulenta de prost gust. Baietii isi doresc o masina de o suta de mii de euro la fel ca a cantaretului X si multe femei la fel ca regele sexului manelistul Y. La fete e mai simplu - daca esti frumoasa te culci cu Z sau Q ca sa ajungi pe sticla. Apoi apari in ziare de scandal in care povestesti cat de mult iti iubesti prietenul octogenar cu masina pe care daca o vinzi cuperi Gara de Nord sau un negricios, juma' de buletin cu burta cat Casa Poporului, blindat cu inele si lanturi de aur masurate in kile. Suntem mici, ajungem sa fim sclavii obiectelor si sa nu stim sa facem diferenta intre bine si rau. Imi pasa si ma macina drama unora dintre prietenii mei care au o varsta si inca nu au descoperit ce le place. Nu stiu ce sa faca. Oameni care termina facultati doar pentru ca asa e trand-ul. In curand o sa avem o tara cu 22 de milioane de studenti. Lipsesc modelele, nu stim pe ce drum sa o luam si ne gandim la tot felul de rezolvari facile si de moment ale lucrurilor. Lipsa coloanei vertebrale duce la compromisuri care se aduna, se aduna te macina si in final te doboara.

11 comentarii:

Anonim spunea...

mda...ai pus pe hartie,ma rog, pe blog, lucruri pe care le stiam deja cu totii despre roman.ca e mic si pricajit, ca nu are principii,ca e influentabil..nici eu nu reusesc sa inteleg de ce naibaaa copiii se uita ca la Dumnezeu cand vad un fotbalist..sau mai rau, un manelist...cand la fel de multi bani are si omu care munceste,pe care-l duce capu...ma depaseste!

Marian Vişu spunea...

Vezi ca populatia romaniei e in continua scadere. Am auzit azi dimineata ca suntem 21,5 milioane. Dupa aderarea UE eu zic ca o sa mai scada. Poate ma insel...

otrava spunea...

suntem din ce in ce mai putini. poate intr-o zi o sa incapem intr-un taxi. sau in 5 minute da-mi mana cu toti

Anonim spunea...

da,da,da...tocmai am auzit-o si eu la tv pe asta cu populatia in scadere...hmm..dupa traficu din bucuresti nu ai zice,dar ii cred pe cuvant.

otrava spunea...

putini si rai

Anonim spunea...

hmmm...te astepati la altceva?esti un naiv.let me jog your memory.cand noi faceam pace cu turcii,francezii se bateau cu englezii 100 de ani.la 23 august '44 noi ne aliam cu rusii iar ofiterii germani isi trageau gloante-n cap decat sa cada prizonieri.cand ne invadau hunii,noi fugeam in paduri.la revolutie ne impuscam intre noi,ca pe urma sa dam vina pe altii.si mai te miri ca pleaca lumea din tara.oricum...cine pleaca ultimul sa stinga lumina.

otrava spunea...

mare dreptate ai. o istorie plina de controverse si razboaie interne, o lupta tu veciunul, o ontreaba literatura plina de crime intre frati, iubiti, prieteni. suntem mici si tocmai din micismul asta nu putemn sa facem nimic. suntem legati de maini si de picioare.

Anonim spunea...

hai ca ati luat-o pe aratura...nu e chiar asa de grav.pe de alta parte,mereu suntem optimisti,mereu facem haz de necaz...suntem lepre,asta e...ne complacem,asta e...ne place sa dam spaga la fel cum ne place sa si luam.asa-i romanu nostru.dar e si muncitor...chiar daca munceste in spania si nu la el in tara,da munceste...e intreprinzator.i'll give him that!
si ce ar fi un roman fara o crima pasionala?!..pana si cel mai iubit dintre pamanteni are un strop de farmec in plus prin crima aia nenorocita care mi-a mancat ficatii!!!...:D

otrava spunea...

greselile sunt omenesti, insa greselile in lant sunt prostesti. noi avea marea calitate sa trantim cu mucii in fasole de fiecare data

Anonim spunea...

exagerezi...nu sunt deacord.adica,e cam fortat sa zici ca tot romanu da cu mucii-n fasole.si oricum,nu stiu de vreun alt popor care sa faca asta intr-un mod asa haios.hai maaa...ca suntem simpatici...eu nu mi-as schimba nationalitatea daca mi s-ar oferi ocazia!..

otrava spunea...

ok. nu tot romanul. mai binde de jumate