Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii cu Dorotheea!

6 feb. 2007


Dupa 17 ani de la moartea lui Ceausescu un film despre revolutie ma cam lasa rece. Faza cu filmul lui Mitulescu a fost asa - am luat Cotidianul intr-o joi cu filmul ca bonus pentru 6 lei, nu de capul meu ci pentru ca, Cora - o foarte tare colega a mea mi-a spus. Si mi-a placut. Am ajuns acasa si am lasat filmul pe noptiera. Aproape ca uitasem de el. Intr-o sambata cand eram liber l-am luat si l-am bagat in dvd. Si nu m-am deslipit de tv cat a tinut filmul - 110 minute. Am fost prins, captiv ca intr-o cusca, am vazut fiecare cadru de parca era ultimul. Am savurat toate cadrele lacom si asteptam sa vad cat mai repede cand pica Ceausescu si cum o sa reactioneze oamenii. "Cum mi-am petrecut sfârsitul lumii" reflecta un amestec de tristete si bucurie, de realitate si vis asociate cu epoca aia de rahat. O tragi-comedie cu nuante de absurd si sublim. Filmul vorbeste despre cei care au avut curajul sa se opuna dictaturii, chiar credeam ca nu erau asa de multi, fiecare in felul lui, dar si despre cei care, la fel ca parintii nostrii, din teama ca poate copiii lor ar putea pati ceva, au tacut si au îndurat. E cazul si al meu - tata chiar a fost urmarit de securisti multi ani de zile si poate si asta l-a bagat mai devreme decat trebuia in groapa. Dorotheea Petre cea mai buna actrita din Romania in 2006 a fost impecabila. Trista si vesela, frumoasa si cand o ardea fara machiaj si dulce cand o ardea goala in cada. Finalul filmului m-a impresionat mult - mi-au dat lacrimile cand pustiul citea scrisoarea de la ea pe imaginile super tari cu ea pe vas. Vreau ca toti cei care citesc sa-si petreaca sfarsitul lumii cu Mitulescu si Dorotheea.

0 comentarii: