singurii vinovati pentru ceea ce se intampla in viata noastra, bine sau rau, suntem noi!

24 mar. 2011

"Toată viaţa ne lovim de vise spulberate şi de dezamăgiri pe care le punem pe seama altora, dar de fapt singurii vinovaţi pentru ceea ce se întâmplă în viaţa noastră, bine sau rău, suntem noi"

am plecat de la acesta fraza scrise de un personaj foarte misto. ma gandeam de ce am dezamagiri, de ce nu imi merge asa cum imi doresc, de ce exista momente in viata in care nu sunt multumit de viata pe care o traiesc. cine e de vina. sistemul. logic. s-a stricat calculatorul, s-a stricat aparatul de cafea, telefonul mobil....nu exista am stricat camclulatorul, am stricat canapeaua, am stricat aparatul de strors fructe. nu e mai simplu pentru mine sa zic ca tu esti de vina? nu e mai simplu sa zic ca din cauza ta nu mai suntem impreuna? nu e mai simplu sa zic ca din cauza profesorului nu am invatat eu matematica in generala? nu e mai simplu sa spun ca din cauza TA merge tara asta asa de prost? ba da. tu esti vinovat.

cand gresesti ceva la munca care este primul lucru care iti vine in cap? pe cine arunc pisica? ma spal imediat pe maini. nu eu? poate ala, poate celalalt. eu sigur nu. erai in generala. doar tu cu un prieten in lift. ala tragea o basina.  care era prima reactie? tot ala zicea: "ce faci ma...te-ai basit?" aproape ca tot tu erai rusinat de basina lui.

ai facut apoi un liceu, ai terminat o facultate...si ai ajuns vanzator la un magazin de pantofi. pai vanzator de pantofi cu ase-ul terminat. cam urat. pai asta esti. asta esti TU.

vin oameni in probe la redactie. pusti. primul lucru pe care il fac e sa iti spuna ca ei au foarte multa treaba si te intreaba daca pot pleca mai devreme. asta in cel mai bun caz. in cel mai rau ...iti fac capul mare ca ei stiu aia si aia si aia...in realitate mai nimic si spun "lasa ca vin maine" ...maine primesti un mesaj. "nu mai ajung. ne mai vedem noi"....cine e de vina pentru asta? sistemul? nu cred. 

TU este responsabil de toate actiunile tale. TU este cel care are liber arbitru. TU decizi pentru tine. 

nu mai merge relatia. vina ta si a ei. logic. ambii au o vina. acum tu ce fac? spui ca nu mai merge din cazua ei/lui. ca doar nu o sa zici ca tu esti de vina. asa ceva niciodata. esti un mitocan, nu ma mai iubesti ca la inceput, nu iti mai dai interesul...ai pe cineva...sunt sigura....de ce nu te tunzi? de ce nu vrei sa iesim mai des? de ce iesim atat de des? nu vrei sa stam in casa? de ce sa port costum? de ce sa fac asa? vina este a LUI/ EI. niciodata a ta. tu esti curat. ca lacrima....

am un vis...vreau sa ajung sa fac asta...de ce nu se intampla? de ce tocmai mie? iti merge rau la munca, in relatie, te certi cu prietenii....exista o explicatie. horoscopul. nu e vina mea. taurii au ceva azi. balantele sunt zapacite, gemenii au probleme cu banii...zodia mea e ok. eu nu am nimic. e doar vina lor....

injur tara asta de cacat in care traiesc aproape zilnic. cand aud pe cineva ca se plange de tara asta ma regasesc in ce spune persoana respectiva. injur, ma descarc si revin. merg la redactie, ma intorc, vad un film, beau o cafea, merg in weekend in club, citesc o revista, merg la o piesa de teatru si tot asa. iar injur tara asta, unii oameni...dar nu fac nimic. nu plec de aici. cine e de vina pentru ca eu injur tara asta si nu ma simt ok aici? sistemul. logic. ca doar nu sunt eu vinovat.

EU nu sunt vinovat de nimic. niciodata. ei fac, ei ...numai ei. sistemul e prost.

merg weekendul trecut pe la casa poporului...mare miting in fata. se anuntau zeci de mii de oameni. ce era acolo? cateva sute de sindicalisiti care ascultau linistiti cum canta ducu berti. aia merita o viata mai buna? cine e de vina pentru ca ei au ajuns aici? cine e de vina pentru ca nici macar un miting nu il pot organiza cum trebuie? sistemul

hai sa facem ceva. hai sa nu ne mai miram ca pica drobul de sare pe noi.

benzina s-a scumpit. iar si iar si iar. proteste pe net. nu intra in benzinarie pe data de X si pe data de Y. in zilele alea benzinariile erau pline. e aglomerat bucurestiul? sunt multe masini? NU cred. ti se pare. e un oras liber indiferent de ora. nu sunt masini pe strazi. daca nu ne mai convine ca benzina e mai scumpa decat in UK  de ce nu lasam masinile pe dreapta si o ardem pe jos. sa nu mai mearga nimeni nu masina. sa se vada atunci daca se mai scumpeste. cine e de vina pentru situatia asta? sistemul. nu noi. noi suntem ok...

intra in orice magazin...de la adidas in mall la paul and shark pe victoriei. cum se uita vanzatorul la tine? ca la un gunoi. "a venit si saracul asta". saracul asta castiga de 5 ori mai bine ca tine si isi poate permite un amarat de tricou. nu trebuie sa strambi din nas, sa spui ca nu ai marimea X doar pentru ca iti este lene sa cauti, sa nu spui ca pretul unei camasi e MARE si doar atat. pe genu' "nu ai tu bani de asta". cine e de vina? noi. daca patesti asa trebuie sa mergi la managerul magazinului sa ii spui ca de maine sa aiba grija ca omul care s-a purtat asa cu tine sa plece linistit si sa il lase sa se angajeze la fornetti la gara de nord fara probleme....

0 comentarii: